Verzending & Retourneren

We verzenden je game(s) naar een afhaalpunt in je buurt GRATIS vanaf 35€, zowel in België als in Nederland. Vanaf 70€ bestelwaarde verzenden we je pakketje ook kosteloos naar je thuis.

Voor bestellingen onder de minimumwaarde voor gratis verzending gelden volgende tarieven:

BE 3,95€
NL 4,95€

Indien je dat wenst, kan je na afspraak ook GRATIS jouw games komen afhalen in Niel (Antwerpen, België). Verdere informatie hierover op onze contactpagina.

Plaats je je bestelling voor 12u ‘s middags dan gaat je game dezelfde dag nog op de post. Doorgaans komt je pakketje dan de volgende dag aan*

Let op: dit geldt niet voor artikelen die op dat moment niet in voorraad zijn, zoals pre-orders en kickstarters. In deze gevallen staat de verwachte release datum vermeld op de productpagina.
Pre-orders en kickstarters worden meteen verzonden van zodra die games bij ons binnenkomen. Meer informatie over pre-order board games vind je hier 

Niet thuis op het moment van bezorging? Dan biedt BPost de bestelling nog een tweede keer aan op de eerstvolgende werkdag.

 * Voor Nederland – verzending met BPost

Ook voor onze verzending naar Nederland maken wij gebruik van BPost en DHL. Je bestelling wordt dezelfde dag of de eerste werkdag nadien verzonden. Houd er rekening mee dat een verzending van België naar Nederland mogelijks 2 dagen onderweg zijn. 

Verzenden kan zowel naar je thuisadres als naar een afhaalpunt. Klik tijdens je checkout op “”Ophaalpunt in jouw buurt” en kies een nabijgelegen pickup point. Je krijgt een melding wanneer je bestelling daar is aangekomen. Hier blijft het pakket vervolgens 7 dagen beschikbaar voor afhaling. Bij de afhaling is een identiteitskaart vereist.

  • iDeal
  • Bancontact / Mister Cash
  • Creditcard
  • KBC Betaalknop
  • Belfius Direct Net
  • ING Home’Pay
  • Maestro
  • Cash betalen bij afhalen (afhaalpunt in Aartselaar)

Je kunt jouw waardeboncode tijdens je bestelling invoeren in het veld ‘’kortingsbon toepassen’’. Geef hier je code in en het saldo wordt meteen verrekend met het tegoed op de bon.

Cadeaubonnen zijn 1 jaar geldig en niet gebonden aan een minimale bestelwaarde. Als het bestelbedrag hoger is dan de waarde van de cadeaukaart, wordt automatisch gevraagd om een andere betaalmethode te selecteren om de rest van je bestelling mee te betalen.

Mocht je een beschadigd artikel ontvangen hebben of mocht er iets mis zijn met jouw bestelling, dan kan je contact met ons opnemen via ons contactformulier of via mail info@boxingmeeples.be 

Bij beschadigde of verkeerde artikelen vragen we conform onze retourvoorwaarden om het artikel niet open te maken en de plastic folie intact te houden. 

Bij schade zijn we verzekerd en is het handig als je enkele foto’s van de verzenddoos, de beschadigde speldoos en het verzendlabel kan doorsturen.

Mocht de schade al aan de buitendoos zichtbaar zijn wanneer de chauffeur langskomt, kan je ook “schade” noteren bij de elektronische handtekening.

Na ontvangst van uw bestelling heeft u standaard recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van reden de overeenkomst te ontbinden en deze te retourneren of te ruilen. Binnen die periode kunt u een product dus retour melden, waarbij de verzendkosten voor het terugsturen voor uw rekening komen. Indien u de gehele bestelling aan ons retour stuurt krijgt u naast het aankoopbedrag ook de eventuele verzendkosten voor de heenzending vergoed. Wij raden u aan om de retouraanvraag vooraf via ons Contactformulier aan te melden. Na melding heeft u vervolgens 14 dagen de tijd om het product retour te zenden.

Let op: Om te bepalen of u het product wilt houden mag u het beoordelen/bekijken zoals in een fysieke winkel ook mogelijk is. Indien u het product beschadigd of onvolledig retour stuurt, zal het te vergoeden bedrag evenredig met de ontstane schade verrekend worden. U bent dus verantwoordelijk voor eventueel ontstane waardevermindering.

Belangrijk:

  • u dient het product indien redelijkerwijs mogelijk in de originele (zo onbeschadigd mogelijke) verpakking te retourneren
  • de verzendkosten en het risico van de retourzending zijn voor uw rekening
  • zorg voor een gedegen omverpakking welke om de originele verpakking heen zit. Plak aub geen stickers of andere biljetten op de originele verpakking.
  • u dient een aankoopbewijs met de zending mee te sturen

Onvoldoende of ongefrankeerde pakketten worden niet door ons geaccepteerd.

Indien u de overeenkomst ontbindt, wordt het bedrag waarop u recht heeft zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 7 dagen nadat u deze retour gemeld heeft door ons teruggestort / verrekend. Dit gebeurt op de wijze waarmee u betaalde, voor zover dit uiteraard via deze betaalwijze mogelijk is. Wij mogen echter wachten met de terugbetaling totdat de retour ontvangen is, tenzij u kan aantonen dat deze al aan ons opgestuurd is. Als u een product retourneert dient u een aankoopbewijs mee te zenden. Het product dient u voldoende gefrankeerd op te sturen naar:

VOF DE VERANDA
Nachtegaallaan 6 bus 66
2660 Hoboken
België

Wij ontvangen dagelijks mails en telefoontjes van klanten die bezorgd zijn over hun pakketje. De reden daarvoor is dat de koerierdiensten de afgelopen weken compleet overspoeld zijn door leveringen. Vooral met zendingen van België naar Nederland merken we. Helaas is er niets dat we kunnen doen om dit proces te versnellen momenteel.

De pakketjes die we uitsturen gaan vaak via Bpost naar DHL en de overdracht tussen die twee partijen loopt momenteel spaak.

Hierdoor kan het enkele dagen duren vooraleer je DHL track & trace code actief wordt. Uit ervaring weten we wel dat eens je pakket ontvangen is door DHL dat het snel aankomt.

We willen niets liever dan dat jij snel je nieuwe board game box kan openen en hopen op je begrip voor de soms laattijdige levering. We hopen dat de huidige problemen in de logistiek geen schade gaat berokkenen aan onze reputatie en dat de bezorgingsdiensten zich snel herpakken.

Effecten van het coronavirus op pakketbezorging voor ecommerce

Capaciteitstekorten bij vervoerders: het virus leidde tot een piek aan online bestelling en daarmee een groei van het aantal verzonden pakketten. Nog altijd is het aantal pakketten bovengemiddeld hoog. Vervoerders zijn daardoor extra belast. Vooral bij bpost is het op dit moment erg druk. Houd er daarom rekening mee dat zendingen vertraagd kunnen zijn. Dit gaat om enkele dagen of soms zelfs langer.

Vertraging in levering: door de corona maatregelen van verschillende landen en de strenge grenscontroles waren veel pakketten aan het begin van de crisis vertraagd. Maar liefst 77% van de Belgische consumenten rapporteerde pakketvertraging. Gelukkig bleek dit gemiddeld beperkt tot zo’n 2,5 dagen. Houd er dan ook rekening mee dat claims of onderzoeken langer kunnen duren.

Wijzigingen in pakketbezorging: vervoerders nemen maatregelen om contactloos te kunnen bezorgen. Daardoor is het niet meer mogelijk voor de ontvanger om zelf te tekenen voor de ontvangst van het pakket.

Wijzigingen op gebied van afhaalpunten: veel servicepunten van vervoerders zijn reguliere winkels, welke genoodzaakt kunnen zijn om te sluiten. Hierdoor is het verzenden naar afhaalpunten in bepaalde landen beperkt of niet mogelijk. Vooralsnog zijn in België de meeste afhaalpunten gewoon open.

Het coronavirus heeft al een hele tijd grote gevolgen voor de hele samenleving. De logistieke sector heeft hierin een belangrijke functie.

Op dit moment zijn er in veel landen extra maatregelen ingevoerd om de tweede golf van het coronavirus in te dammen. In België betekent dit bijvoorbeeld dat niet-essentiële winkels tijdelijk de deuren moeten sluiten.

De sluiting van fysieke winkels en de gebruikelijke eindejaarsdrukte leidt tot een enorme stroom aan pakketten. Vertraging is daarom onvermijdelijk en het is goed om rekening te houden met wijzigingen, welke iedere dag kunnen veranderen.

Heb je nog vragen? Stuur ons een bericht!





    Lost Password